De 747 documentaire
Excuses voor het ongemak
Doordeweeks documentaireprogramma, elke dag verzorgd door een andere omroep. In deze aflevering de documentaire 'Excuses voor het ongemak'.
Programmamaker Henk Burger is al drie jaar verwikkeld in een Kafkaëske strijd met kabelexploitant UPC. Hoewel hij geld terug zou krijgen voor een slechte internetverbinding, werd uiteindelijk zijn telefoon- en internetaansluiting geblokkeerd. Communicatie over de problemen blijkt volstrekt onmogelijk. Faxen, e-mails, brieven worden niet gelezen. Klantenservice blijkt na uren wachten onbereikbaar. Bijna niemand die je spreekt over UPC heeft positieve ervaringen. Maar ook de afkortingen NS, KPN, Nuon en TCA doen menigeen schuimbekken.
"Ik heb ochtenden huilend zitten wachten op monteurs waarna ik later toch een briefje in de bus vond met: Helaas, u was niet thuis. Daar raak je zó gefrustreerd van!", vertelt Roel. 'Excuses voor het ongemak' is een humoristische ode aan de gemangelde en getergde consument. Een beklemmend, maar ook amusant beeld van de achteruit hobbelende kwaliteit van dienstverlening in Nederland, een programma vol kalmerende middelen, therapeutisch advies, gedeelde smart en zoete wraak. Want, als het goed gaat, zendt UPC dit programma ook
uit via de kabel.