Babette Rijkhoff

Babette heeft een hang naar dat wat voor de hand maar net buiten het zicht ligt.

'De Locker laat zien dat het leven niet alleen gaat over hoe goed je bent, hoe succesvol of hoe knap. Het laat ook de valkuilen, de obstakels en de pijnpunten van het leven zien. Ik denk dat deze kwetsbare verhalen voor veel mensen heel herkenbaar zijn. Ik ben onwijs blij dat ik aan dit mooie project mag meewerken.'

Babette Rijkhoff (1984) werkt als schrijver, researcher en samensteller aan verschillende mediaproducties. Na de School van Journalistiek schreef ze veel voor kranten en tijdschriften en sinds kort is ze de wereld van audio ingedoken. Afgelopen jaar maakte ze met VPRO Dorst de podcast Sterk Water, waarin ze persoonlijke verhalen over veerkracht, lotsbestemming en onderlinge afhankelijkheid van de bewoners van Terschelling - het eiland waar ze is opgegroeid - vertelt. De Belgische krant De Morgen gaf de serie vier sterren en schreef erover: Sterk water is een kleine parel. Het is Man bijt hond zonder beeld, maar met evenveel inspanning. Je voelt dat aan iedere anekdote een urenlang gesprek is voorafgegaan waar ook maandenlang redactiewerk in is gekropen.

Babette heeft een hang naar dat wat voor de hand maar net buiten het zicht ligt. Voor gekte en gewoonte, voor het ogenschijnlijk onbegrijpelijke.

Animator Suus Hessling

'Ik vind het belangrijk dat er een plek is waar jongeren verhalen kunnen horen, zien en vertellen over onderwerpen zoals seks, liefde en geloof, waar je misschien niet zo makkelijk over praat. Want taboes, daar hou ik niet zo van. Door een open communicatie, ook op een anonieme manier, kunnen zij hun verhaal kwijt, maar kunnen ook anderen ervan leren en dingen herkennen.'

Suus Hessling (1988)  werkt als storyteller, animator en papierdesigner. 'Ik werk voornamelijk met de combinatie van papier en stop-motion animatie.' Complexe materie filtert ze tot een duidelijk verhaal. Met haar tone of voice en ontwerpen houdt ze ervan om meerdere doelgroepen tegelijkertijd te benaderen. Daardoor zijn haar animaties voor jong goed te begrijpen en voor oud niet te kinderachtig. Met gebruik van metaforen en abstractie maakt ze opvallend beeld die het script ondersteunt.