Veelgestelde vragen factuur

Hier vindt u antwoorden op de veelgestelde vragen over de vernieuwde factuur van HUMAN.

Waarom is de acceptgiro verdwenen?

Negen van de tien mensen die een factuur met acceptgiro ontvangen, betalen deze al online. Daarom is de acceptgiro met ingang van 1 juni 2023 in heel Nederland afgeschaft. Dit is een beslissing van Currence, de producteigenaar van de acceptgiro.

Is betalen via https://betalen.human.nl veilig?

Ja. De URL begint met https://, wat betekent dat u terechtkomt in een beveiligd domein. En human.nl aan het einde van de url geeft aan dat u in een beveiligd domein van HUMAN zit.
We zetten in de beveiligde online betaalomgeving de betaalgegevens klaar die ook op uw factuur staan. Wij verzamelen deze gegevens alleen om uw betaling te faciliteren. Dit doen we op een manier waardoor ze beveiligd zijn tegen elke vorm van onrechtmatige verwerking. Meer hierover leest u in het privacy statement van HUMAN.

Is betalen via een QR-code veilig?

Ja. De QR-code die u van de HUMAN krijgt, is veilig en bevat een versleuteling van uw betaalkenmerk en een directe url-verwijzing naar de beveiligde online betaalomgeving van HUMAN. Daar ziet u de gegevens van uw factuur staan, die u met iDEAL kunt betalen. Via iDEAL logt u in bij uw eigen bank. Bij iDEAL-betalingen ziet u aan het webadres, de url in uw browser, of u op de webpagina van uw eigen bank zit. Ziet u dat het adres begint met https://, dan zit u in het beveiligde domein van uw bank.

Hoe kan ik een QR-code scannen?

Met de camera of QR-scanner op uw smartphone of tablet kunt u elke QR-code scannen. Heeft u een oudere Android-telefoon? Download dan eerst in de Google Play Store de gratis QR-scan-app.

Ik doe niet aan online bankieren, wordt betalen nu een probleem?

Nee, u kunt uw betaling ook zelf over maken via uw eigen bank. Vermeld wel altijd het betalingskenmerk dat op de factuur onder het bankrekeningnummer van HUMAN staat. Dan weten wij waarvoor u hebt betaald.

Waarom vraagt HUMAN een extra gift, bovenop mijn lidmaatschap?

In onze documentaires, onderzoeksjournalistiek en maatschappelijk betrokken series en formats is onze blik gericht op het unieke in ieder mens. We willen als omroep zo veel mogelijk impact creëren rond maatschappelijke kwesties, levensvragen of filosofische vraagstukken. Dankzij donaties is dit allemaal mogelijk. Vandaar onze vraag om een extra gift.

Hoe kan dat mijn factuur een afwijkend bedrag heeft, van bijvoorbeeld 21,50 euro?

Het reguliere lidmaatschap van HUMAN kost 20 euro per jaar, als u betaalt via automatische incasso. Indien u ervoor heeft gekozen om de factuur/acceptgiro per post te ontvangen, betaalt u ook 1,50 euro administratiekosten. U betaalt dan dus 20 euro plus 1,50 euro administratiekosten, wat in totaal uitkomt op 21,50 euro. 

Ik heb een vraag over mijn factuur, die hier niet wordt beantwoord.

De HUMAN Ledenservice helpt u graag verder. Stel uw vraag per mail of neem, onder kantoortijden, telefonisch contact op. 

E-mail: ledenservice@human.nl
Telefoon: 088  2058 058