Bij het 35-jarig bestaan van HUMAN past een nieuwe positionering die we met trots hier presenteren.

Voor wie menselijkheid zoekt

In tijden waarin de stemmen van verdeeldheid steeds luider klinken, de opwarming van de aarde geen halt wordt geroepen en artificiële intelligentie van ongekende invloed is, wil HUMAN een omroep zijn voor wie menselijkheid zoekt.

Missie

HUMAN wil mens en samenleving vooruithelpen door elkaar te zien in al onze kracht, kwetsbaarheid, hoop en wanhoop. Niet door elkaar te reduceren tot groep of wereldbeeld, maar door te zien wat ieder mens uniek maakt.

Visie

We streven naar een meer menselijke samenleving. Een plek waar je kunt onderzoeken, luisteren, twijfelen en waar je echt contact maakt met jezelf en anderen. Zo zorgen we samen voor positieve verandering. 

Hoe

HUMAN is een publieke mediaorganisatie die onder alle omstandigheden kiest voor menselijkheid. In onze documentaires, onze onderzoeksjournalistiek, onze maatschappelijk betrokken series en formats – op radio, televisie en online - is onze blik gericht op het unieke in ieder mens. Nooit zullen we iemand beoordelen op afkomst, of op de groep waartoe iemand behoort.

Dat doen we al vijfendertig jaar lang.

  • Op zoek naar de beste vragen, dan pas naar de beste antwoorden.
  • Op zoek naar de beste luisteraars, dan pas naar de beste sprekers.
  • Op zoek naar feiten, dan pas naar duiding.
  • Om bij te dragen aan een samenleving waar iedereen wordt gezien en gehoord, een goed functionerende democratische rechtsstaat.
  • Deze levenshouding vraagt om een permanente vinger aan de pols – juist nu.
  • Om alertheid, om gevoel voor urgentie – juist nu.
  • Om zoeken, onderzoeken en niet te snel oordelen – juist nu.
  • Om een open blik voor iedereen –  juist nu.

Hier zijn alle programma’s van HUMAN aan te herkennen – nu tot in de verre toekomst.

Kortom,
HUMAN biedt inspiratie voor wie menselijkheid zoekt.
HUMAN. Radicaal menselijk.

Anyssa met haar opa in de documentaireserie 'Klassen'

Visuele identiteit

Deze nieuwe positionering vraagt om een nieuwe visuele identiteit, die ontwerpbureau Thonik voor HUMAN heeft ontworpen. Het resultaat vindt u in ons nieuwe logo, lettertype en vormgeving, waarmee we op visuele wijze al onze programma’s en activiteiten aan elkaar verbinden en tegelijkertijd hun eigen identiteit uitdragen. De menselijkheid, openheid en positiviteit van HUMAN komt volledig terug in de visuele identiteit.

Zoals mensen elkaar ontmoeten bij HUMAN in al hun diversiteit, zo ontmoeten vele kleuren elkaar in de visuele identiteit: uitgesproken, genuanceerd en verrassend. Het ritme van de letters en het open karakter van het logo versterken deze toegankelijkheid en laten zien waar HUMAN voor staat: radicaal menselijk.

Nikki Gonnissen, creatief directeur Thonik

 

We nodigen u van harte uit om samen met HUMAN te bouwen aan een radicaal menselijke toekomst.