'Experimenteren met nieuwe vormen is het leukste wat er is. Maar nooit ten koste van inhoud. Bij De Locker snijdt het mes aan twee kanten: jong talent krijgt ruimte en jongeren wordt een spiegel voorgehouden in hun eigen - door jonge makers creatief vertelde - verhalen.'

Els van Driel (1976) begon na haar studie kunstgeschiedenis & theologie in 2001 als redacteur bij omroep IKON, waar ze uitgroeide tot allround mediamaker. Ze zette o.a. de prijswinnende jeugddocumentaireserie Mensjesrechten op en ging in 2016 freelancen. Ze was mede-initiatiefnemer van het transmediale project de Asielzoekmachine (winnaar Directors NL awards en nominatie Gouden Kalf). Ze richtte ook stichting Monocle productions op die producties faciliteert op het gebied van mensenrechten en ter bevordering van humaniteit.

Als moeder van twee opgroeiende (puber-)dochters ziet ze hoe social media hen een parallelle wereld voorhouden waar nauwelijks plaats is voor onzekerheden en kwetsbaarheid. Omdat dat juist kenmerkend is voor de puberteit, zou er een plek moeten zijn waar ze herkenning vinden. Daarom ontwikkelde ze het idee voor De Locker, wat – zo hoopt zij - uitgroeit tot een online platform met verhalen van wat jongeren echt bezighoudt.

Het liefste werkt Els met een team van creatieven met een synergie van verschillende talenten in het mediaveld: zo kijkt ze bij ieder verhaal welke media-uiting daarbij hoort. Hoe wordt het verhaal het beste verteld?